“İyileşmekten Daha Fazlası”

HİZMETLERİMİZ

• Elle uygulanan özel tekniklerden oluşan, bu konuda eğitim almış uzmanlar tarafından uygulanan tecrübe ve klinik beceri gerektiren bir terapi yöntemidir. Pek çok problem için kullanılır. Eklem hareketini arttırır, kasları gevşetir. Dolaşımı artırır ve ağrıyı azaltır. İyileşmeyi stimüle eder.

Ortopedik ve Sportif Rehabilitasyon
    Kas, kemik, eklem, ligament, tendon, kıkırdak ve sinir gibi bölümlerden oluşan kas iskelet sistemini ilgilendiren sağlık problemlerinin çözümüne yönelik uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının tümü ortopedik rehabilitasyon olarak adlandırılmaktadır. Ortopedik rehabilitasyonda amaç ağrıyı ortadan kaldırmak, yaralanmış dokuların iyileşme sürecini düzenlemek ve kaybedilen fonksiyonları geri kazanmaktır.

Kronik Ağrı Terapisi
    Kronik ağrı; sebebi bilinen ya da bilinmeyen, uzun süre boyunca devam eden, hayat kalitesini azaltan ve günlük aktiviteleri kısıtlayan bir problemdir. Kronik ağrılı kişilerde uygulanan nefes eğitimleri ,gevşeme egzersizleri, manuel terapi uygulamaları ağrı ile ilgili eğitim ve davranış modifikasyonu ve kişiye özel oluşturulmuş egzersiz programları ile yüksek oranda başarı sağlanmaktadır.

• Postüral problemler günümüzün popüler konularından biridir. Teknolojik gelişmeler ve toplumda artış gösteren fiziksel aktivite miktarının azalması ile özellikle ofis çalışanlarında pek çok postüral problemler görülmektedir.Bu problemler başlıca; kifoz, lordoz ve skolyoz olarak sınıflandırılabilir. Bilimsel araştırmalara bakıldığında postüral problemler ile ağrı ve sakatlıklar arasında direkt ilişki bulunamamıştır. Bunun yanında postür bozukluklarının kişiler üzerinde görsel ve psikolojik etkileri mevcuttur. Kişilerin kozmetik kaygılarının artması, ve daha hareketsiz yaşamaları ağrı ve yaralanmaların sebebi olabilmektedir. Postüral problemler ise bu süreçlerin sonucu olarak karşımıza çıkabilmektedir. Postür bozukluklarının diğer bir etkisi ise sportif performansı, yaşam kalitesini ve iş verimliliğini azaltmasıdır. Bu problemlerin çözümü için ise ofis ergonomisi eğitimi ve kişiye özel egzersiz programının yanında manuel terapi uygulamaları etkili olmaktadır.

• Nöromusküloskeletal sistem üzerine yapılan cerrahiler sonrası oluşan ödem, ağrı ve fonksiyon kaybının azaltılması için fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları yapılmaktadır. Bu cerrahiler sonrası kendiliğinden doku iyileşmesi görülse de fizyoterapi seçenek değil iyileşme yolunda zorunluluktur. Yapılan pek çok bilimsel çalışmada, iyi bir cerrahi sonrası uygulanan fizyoterapi ve düzenli egzersiz programının iyileşme süresinin azalmasını ve yaşam kalitesinin artmasını sağladığı görülmektedir.

• Herhangi bir hastalık, patoloji ya da şikayet olmadan kişinin yaşam kalitesini arttırmak ve sağlığını korumasını sağlamak amacıyla bireysel özellikleri ve ihtiyaçları göz önüne alınarak hazırlanan egzersiz ve eğitim programıdır.
    Koruyucu rehabilitasyon uygulamalarının faydaları;
    -Yaşam kalitesini arttırır
    -Fiziksel becerilerin geliştirilmesini sağlar
    -Profesyonel ve amatör sporcuların sakatlanma riskini azaltır.
    -Sportif performansı arttırır.
    -Ofis çalışanlarının bel boyun sağlığını korur.

• Toparlanma olarak da adlandırılan recovery uygulamaları, düzenli spor yapan ya da profesyonel olarak sporculuk yapan kişilerde performansı arttırmak, sakatlanmaları engellemek ve antrenman veya müsabaka sonrası topanlanma hızını arttırmak amacıyla yapılır.
Bu uygulamalar kişiye özel olarak planlanır ve branşa bağlı ya da aktivite türüne bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
Manuel teknikler ile birlikte vücutta dolaşımı arttıran, ağrıları azaltan ve gevşeme sağlayan ekipmanlar kullanabilir.

• Kişilerin kendi bedenlerine özgü oluşturulan güvenli sınırlar içersinde bulunan egzersiz programlarının oluşturulmasıdır. Bu programların oluşturulma amacı sağlıklı ya da sağlık problemine sahip kişilerin güvenli bir şekilde egzersiz yaparken maksimum fayda sağlamalarıdır. Kişiler bu programlar ile
    -Postürünü düzeltebilir.
    - Kuvvet, esneklik ve hareket kabiliyetlerinde artış sağlayabilir
    -Sakatlanma riskini azaltabilir